INOVACIJOS KIEKVIENO PATOGUMUI

Įkvėptas ryžtingos vizijos Vilnius kasmet siekia technologijų pažangos.

Praėję metai – ne išimtis: diegėme inovacijas ir skaitmenizavome procesus, kad vilniečiams paslaugas suteiktume dar sparčiau.

ATNAUJINTAS „TVARKAU MIESTĄ“ PUSLAPIS

Siekiame, kad šis puslapis, kuriame gyventojai gali pranešti apie įvairius mieste atsiradusius nesklandumus, būtų dar saugesnis ir patogesnis naudoti visoms gyventojų grupėms.

Puslapis ir programėlė skatina gyventojų įsitraukimą į miesto valdymą, leisdamas patogiai fiksuoti įvarių sričių nesklandumus. Ši informacija leidžia geriau išanalizuoti problemines vietas, priimti duomenimis pagrįstus sprendimus.

Įrankis pernai sulaukė apie 54 tūkst. pranešimų bei konkurse „Skaitmeninis knygnešys“ laimėjo pirmosios vietos apdovanojimą!

Vidutinė pranešimų sprendimo trukmė – 11 d.

PRANEŠIMŲ SKAIČIUS PAGAL TIPUS | TŪKST.

29.9  – transporto priemonių stovėjimo tvarkos pažeidimai

3.6 – aplinkos tvarkymas

3.2 – duobės, įgriuvos, šuliniai

2.5 – neeksploatuojami automobiliai

1.9 – želdynų priežiūra (medžių ir krūmų genėjimas bei kirtimas)

PRISTATYTA NAUJA KLIENTŲ APTARNAVIMO SISTEMA

Spartesniam ir efektyvesniam vilniečių aptarnavimui, startavo nauja paslaugų administravimo sistema paslaugos.vilnius.lt.
Ji leidžia paslaugas gauti patogiau ir greičiau bei mažina administracinę naštą. Taip pat yra informatyvesnė, nes apima visas Vilniaus miesto teikiamas paslaugas vienoje vietoje ir klientai gali matyti kuriame paslaugos teikimo etape yra jų prašymai.

MIESTO DUOMENYS – ATVIRI VISIEMS VILNIEČIAMS

Dar plačiau atvėrėme visuomenei prieinamų duomenų ir žemėlapių portalą open.vilnius.lt. Čia galima rasti informaciją apie laisvalaikio, lauko kavinių ir kioskų vietas, susipažinti su miesto gatvių tvarkymo ar statybų planais.

Praėjusiais metais svetainę aplankė apie 170 tūkst. vartotojų!

DIEGIAMOS INOVACIJOS VANDENTIEKIO AVARIJŲ PREVENCIJAI

Po sostine besidriekiančiam „Vilniaus vandenų“ vamzdynui prižiūrėti pernai pasitelkėme robotizaciją ir kitus naujausius sprendimus. Jų dėka lyginant su 2022 metais:

  • 13 proc. sumažėjo pranešimų apie avarijas ir gedimus.
  • 19 proc. pagreitėjo nesklandumų pašalinimo trukmė.

Per pastaruosius metus ištestuoti skaitmeniniai sprendimai padės užtikrinti, kad sostinės gyventojai savo namuose turėtų nenutrūkstamą kokybiško vandens tiekimą bei nuotekų surinkimo sistemą.

SKAITMENIZUOTAS LIETAUS NUOTEKŲ TINKLAS

Baigėme lietaus nuotekų tinklo skaitmenizavimą, leisiantį lengviau planuoti miesto inžineriją, simuliuoti ekstremalias situacijas ir administruoti duomenis.

Inovacijomis paremtas sprendimas Lietuvos Dirbtinio Intelekto Asociacijos rengtame „AI Awards 2023“ konkurse pelnė specialų apdovanojimą.

ATVERTI DUOMENYS GREITESNIAM STATYBŲ LEIDIMUI GAUTI

Siekiant užtikrinti statyboms skirtų leidimų nagrinėjimo skaidrumą, atverti duomenys apie paviršinių nuotekų projektų derinimo eigą. Kartu parengtos išsamios taisyklės naujiems arba rekonstruojamiems statiniams statyti, kuriomis vadovaujantis galima paspartinti nekilnojamo turto projektų nagrinėjimą.

ROBOTIZAVOME DALĮ SAVIVALDYBĖS VEIKLOS VALDYMO PROCESŲ

Kad paslaugas gautumėte dar greičiau, robotizavome tokius procesus kaip periodiškų raštų teikimas, kompensacijų analizės rengimas ar informacijos apie pasikeitusius įkainius už želdinių kirtimą siuntimas.

PRADĖTAS PROJEKTAS KIBERNETINIŲ GRĖSMIŲ ATSPARUMUI DIDINTI

Su privačiais partneriais inicijuotas projektas #SOCshare siekia kurti atsparesnę kibernetinio saugumo erdvę, operatyviau reaguoti į skaitmenines atakas ir dalintis gauta informacija.

ĮGYVENDINTAS SAUGUMO SPRAGŲ PRANEŠIMŲ PROGRAMOS „BUG BOUNTY“ KONKURSAS

Konkurso metu programavimo aistruolius kvietėme teikti pranešimus apie atrastas saugumo spragas savivaldybės sistemose.

Projekto tikslas – skatinti atsakingų, etiškų „hakerių“ įtraukimą į kibernetinio saugumo didinimo iniciatyvas Vilniaus mieste ir padėti užtikrinti aukštą sistemų saugumo lygmenį.